Ahad, 13 Mei 2012

~Renungan buat diri ku~



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَ 
Allahumma Arhamna bil Quran... YA Allah rahmati dan sayangilah kami dengan AlQuran..... jadikan Ia Pemimpin KAmi, CAhaya bagi kami, Petunjuk dan Rahmat bg Kami, Ajarilah kami

Mari mari kita segera mengingat, Kasih ibu bapa yang tiada terkira, Walaupun diri nya letih serta penat, Namun diwajah nya, tetap bergembira....Terima kasih, menumpangkan kami semua dirahim Bonda/ibu/mama/mak/ummi/mami/mum..
terima kasih menetekkan dan menjaga makan minum kami sehingga kami besar..
Hanya ALLAH yg mampu membalasnya..

~KAN KU INGAT PESANMU IBU ~
Ibu.... tatkala titis peluhmu berderai
Kan ku sekat dengan hangat pelukku
Jika titis air matamu berurai
Kan ku usap dengan senyum manisku
Pabila tubuhmu melonglai
Kan ku sambut dengan tubuh sihat

Ibu.... jika tatapanmu mulai meredup
Kan ku berikan sinarku sebagai dianmu
Apabila kau lelah untuk berucap
Kan ku sampaikan semua pesan indah sebagai nasehat darimu
Dan bila bunga di hatimu mengatup
Kan kutanamkan cinta sebagai pelitamu

Semua  itu kenangan terindah buat diri ku
Hanya kenangan yg bisa mendatang..
Akan ku ingat semua...
Ibu mungkin memaafkan kesalahanku.. Tetapi Tuhan belum tentu...

Aku cuba berusaha menjadi terbaik untuk mendapat yang terbaik
Ya Allah.. ampuni lah segala dosa~dosa ku
Rasanya aku ini mungkin adalah anak yang paling durhaka diantara orang-orang durhaka lainnya. Maafkan diri kuMaafkan aku yang lalai ini. Aku selalu menghiraukan pahalamu. Aku selalu mengacuhkan berkatmu. Aku lupa bahwa dibawah telapak kakimu ada surga yang harus aku syukuri.
Maafkanlah aku anakmu... Ibu




Kuat ke Hati dan diri ku untuk semua ni.... Ya Allah....

Disaat Musibah Itu Datang. Sabar menerima musibah membuat tubuh kita menjadi ringan dari penderitaan bahkan mampu menghapus dosa-dosa kita. Setiap musibah, ujian & cobaan yang datang akan disesuaikan dengan kadar kemampuan kita dalam menerimanya kerana Allah sangatlah memahami seberapa kekuatan kita dalam menerimanya sehingga Allah tidak akan memberikan musibah, ujian & cobaan diluar kesanggupan kita. Musibah hadir di dalam kehidupan kita sebagai proses menyucikan kita dari segala kotoran yang melekat dalam jiwa kita sehingga dosa dan segala kotoran jiwa kita dibersihkan dengan kekuatan daya pembersihannya.
Kuat ke aku untuk menahan semua kesabaran ni.
Ya allah...
♥ ALLAH menguji pasti bersebab..
♥ ALLAH mahu kita belajar banyak lagi..
♥ Tetaplah percaya,bahawa DIA menyiapkan hadiah terbaik setelah setiap duka dan luka itu....


Seseorang yang sentiasa TERSENYUM RIANG di hadapanmu ini,
ketahuilah dia sering MENYAPU AIR MATANYA tatkala sendirian..










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

As Salam semua...
Sila2 la tinggalkan komen anda...
terima Kasih....